fbpx
+90 (216) 387 29 60 info@fortim.com.tr

Bağışıklık sistemi dışarıdan gelebilecek ya da içeriden oluşabilecek hastalıklarla bedenin savaşabilmesi için önemlidir. Pandemi döneminde de bağışıklık sistemini güçlendirmeye dikkat etmemiz gerekir. Biz de sizin için bağışıklık sistemi hakkındaki bilgileri derledik.

Bağışıklık Sistemi Nedir?

Bağışıklık sistemi, bir canlının hastalıklara karşı vücudu korumaya çalışan diğer bir deyişle vücudun savunma mekanizmasıdır. Vücut için zararlı olan virüs, tümör ya da vücut için zararlı yapılara karşı vücudu koruyan bir sistemdir. “Ümmün” adıyla da bilinir.  Günlük yaşamımız da vücudumuz kanserojen maddelerle, virüslerle, bakterilerle de birçok kez karşı karşıya gelmektedir. Bağışıklık sistemi, bunlar gibi yabancı maddelerle savaşmak için önemlidir ve kuvvetlendirilmesi gereken bir sistemdir. Bağışıklık sistemi, aslında bütün vücutta bulunmaktadır. Ancak dalak, lenf bezleri ve kemik iliği gibi bağışıklık organları da bulunmaktadır.  Temelde dört ana hat üzerinden bağışıklık sistemi vücudumuzu korur. Bu hatlar;

  • Fagositler,
  • Inflamatuvar,
  • Bazı plazma proteinleri,
  • Fiziksel ve kimyasal bariyerler, 

gibi hatlardır. Kısacası bağışıklık sistemi vücudu, vücuda yabancı mikrop bakteri ve virüslere karşı korumayan sistemdir. 

Bağışıklık Sistemini Güçlendiren Besinler Nelerdir?

Bağışıklık sistemi insan vücudunu, vücut dışındaki yabancı maddelere karşı korumakla görevli bir sistemdir. Bu sistemi güçlendirmek hastalıklarla savaşmak için önemlidir. Bu yüzden beslenme düzenine, su tüketimine dikkat etmek gerekir. Sadece beslenme düzeni ya da su tüketimine değil, tüketilen besin çeşitliliğine de dikkat etmek gerekir. Biz sizin için bağışıklık sistemi güçlendiren besinleri  araştırdık. Bu besinler;

  • Su tüketilmeli; Su ihtiyacı yaşa ve kiloya göre değişen bir durumdur. Ortalama günde 2-2,5 L su tüketilebilir. 
  • Sebze ve meyve tüketilmeli; Sebze ve meyveler, vitaminler ve antioksidanlar açısından önemli besin kaynaklarıdır. A,C,E vitamini, folik asit, magnezyum ve mineraller içerdiğinden bağışıklık sistemi güçlendiren besinlerdir. Özellikle portakal ve asitli meyveler tüketilmedir. 
  • Yulaf; Beta glüten içerdiğinden vücudu yabancı maddelere karşı korur.
  • Sarımsak; allicin içermesi sebebiyle güçlü bir antioksidanlıdır. Bu yüzden de bağışıklık sistemini destekler. 
  • Yoğurt ve Kefir; Bağırsak florasını güçlendirdiği, iltihaplı hastalıkların oluşumunu önlediği ve antioksidan oldukları için önemli besinlerdir. 
  • Balık tüketimi; Balık antioksidan ve omega-3 içerir. Bu yüzden haftada 2 kez tüketmek gerekir.
  • Zerdeçal, zencefil; B6 vitamini, kalsiyum, demir, magnezyum, potasyum ve lif açısından zengin olduklarından bu besinler tüketilmelidir.
  • Yaban mersini; Antioksidan seviyesi yüksek ve şeker seviyesi düşük olduğundan kanser dahil bir çok hastalığı önlemeye destek veren besindir.
  • Kuru yemişler; Yağ bakımından zengindirler. E vitamini, lif, omega-3 magnezyum ve çinko içerirler. 

Bunlar gibi besinler bağışıklık sistemini güçlendiren besinlerdir

Bağışıklık Sistemi Güçlendiren Takviyeler Nelerdir?

Bağışıklık sistemini güçlendirmek pandemi dönemiyle birlikte daha da önemli hale geldi. Beslenme düzeni, besin çeşitliliği ve düzenli uyku bu aşamada çok önemlidir. Ancak, çevresel faktörlerden, çalışma hayatından bu düzeni oturtmak bazen pek mümkün olmuyor. Her insan her besini tüketemediği için dışarıdan takviye almak gerekebiliyor. Bağışıklık sistemini güçlendiren takviye almak önemlidir. Ancak takviyelere başlamadan önce doktorla görüşmekte fayda vardır. Genel olarak bilindiği üzere, C vitamini ve D vitamini bağışıklık sistemi için önemli vitaminlerdir. Bunların yanında çinko, yağ, demir selenyum ve minerallerin de alınması gerekir. Bir çok markanın bağışıklık sistemi güçlendiren takviye ürünleri vardır. İçeriğine bakarak size uygun olanı kullanabilirsiniz. Ancak, dikkat edilmesi gereken noktalar vardır. Bu noktalar;

  • Diğer hastalıklarla ilişkili kullanılan ilaç varsa,
  • Belirli vitamin oranı vücudunuzda yeteri kadar bulunuyorsa,
  • Doktor kontrolünde kullanılmalı,
  • Günlük belirli bir dozda alınmalı, bu doz kişiden kişiye göre değişebilir.

0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x