fbpx
+90 (216) 387 29 60 info@fortim.com.tr

Yağ asitlerinin her biri insan sağlığı üzerinde farklı önemi ve faydaları vardır. Bir yağ çeşidi olan omega 3 yağ asitleri vücudumuz için alınması gereken yağlardır. Bu yazımızda, vücut sağlığı açısından önemli olan Omega 3’ü sizin için derledik.  

Omega-3 nedir? 

Omega-3 vücuda alınması gereken bir yağ çeşididir. Diğer adı ise “balık yağı” olarak geçer ve sıklıkla bu ismiyle kullanılır. Omega-3 yağ asitlerinin üç tipi vardır. Bu tipler ALA, DHA ve EPA’dır.  DHA ve EPA, yaygın olarak kullanılan ismine baktığımızda anlayabileceğimiz gibi balık dokusundan elde edilen hayvansal yağ diyebileceğimiz bir yağ asidi türüdür.  ALA ise temel olarak bitkilerde bulunan, bitkisel diyebileceğimiz bir yağ asididir. Bu yağ çeşidi vücutta üretilmediğinden dışarından, besinler ya da tıbbi ek takviyelerle  alınması gereken bir doymamış yağ asididir.  Omega 3 ihtiyacı temelde, anne karnında başlar ve yaşlılık dönemi de dahil her dönemde görülmektedir. Kalp sağlığı açısından önemli olan bu yağ çeşidi mutlaka vücuda alınması gerekir.  

Omega-3 Eksikliği Belirtileri Nelerdir? 

Vitamin eksikliğinin vücutta hastalıklara neden olduğu gibi Omega-3 gibi doymamış yağ asitlerinin de vücuttaki eksiklikleri hastalıklara neden olabilmektedir. Omega 3 eksikliği belirtilerini sizin için derledik. Bunlar; 

  • Kalp problemleri, kalp krizi,  
  • Görme fonksiyonunda azalma, 
  • Dikkatte bozukluğu(konsantrasyon eksikliği) ve davranış bozuklukları, 
  • Yorgunluk, 
  • Kuru cilt ve saç, 
  • Kırılgan tırnak, 
  • Kuru gözler, 
  • Sinirli olma hali,  
  • Yoğun endişe duyma, 

 gibi belirtiler omega-3 yağ asidinin vücutta eksikliğinde görülen belirtilerdir.  

Omega-3 Kullanımı Nasıl Olmalıdır? 

Sağlık için oldukça önemli olan omega-3 doymuş yağ asitlerini dengeli beslenerek tüm besinlerden almak en ideal vücuda alma yoludur. Ancak besinlerin yetersiz kaldığı durumlarda tıbbi takviye alınabilir.  Peki “Omega-3ün kullanımı nasıl olmadır?” sorusunu cevaplamak gerekirse; aslında belirli bir kullanım zamanı ya da aralığı bulunmamaktadır. Haftada iki kez yağlı balık tüketmek ve omega 3 yönünden zengin bitkiler, yağlar tüketilmedir. Tıbbi takviyeyle alınan omega-3 ise yağ içeren bir yemekle alınması önemlidir, böyle alınmasının sebebi ise vücuttaki emilimini arttırmaktır. Tok karnına almak mide rahatsızlıklarının önüne geçer. Genellenmiş bir kullanım dozu bulunmaktadır. Ancak en doğru dozu almanın yolu, bir doktora danışmaktır. 

Omega-3 Yararları Nelerdir? 

Yağ asitleri vücut sağlığı açısından önemlidir. Dikkat edilmesi gereken nokta ise yeteri kadar ve doğru yağ asit çeşidinin vücuda alınmasıdır. Vücuda doğdu alındığı zamanlarda insan sağlına yararları vardır. Bu önemli noktaya omega-3 açısından da dikkat edilmesi gerekmektedir. Omega-3ün yararlarını sizin için sıralayacağız. Bunlar; 

  • Erken doğum riskini azaltır, 
  • Bebeğin retina ve beyin gelişimine fayda sağlar, 
  • Bebeğin sayısal zekası, okuma, yazma gibi becerilerinin gelişmesine yardımcı olur, 
  • Lohusalık sendromundan korur, 
  • Kalp sağlığını korur, 
  • Ruh sağlığı üzerinden olumlu etkileri vardır, 
  • Kilo kontrolü sağlar, 
  • Karaciğer yağlanmasını önler,  
  • İnflamasyonla (ağrıyla) mücadelede etkilidir,  
  • Bunama riskini azaltır, 
  • Astımı önler, 
  • Cilt kanseri riskini azaltır, 
  • Kolesterol ve trigliseridi düşürür, 
  • Kan şekeri ve insülin seviyesinin dengelenmesine yardımcı olur, 

 gibi faydaları bulunmaktadır.   

Omega-3 Bulunan Besinler 

omega-3

Omega 3 vücutta kendiliğinden üretilmeyen doymamış ya çeşididir. Tıbbı takviyelerle dışarından alınabileceği gibi besinler yoluyla da alınabilir. Genellikle deniz ürünleri bu yağ asidini içerse de bitki, yemiş ve et ürünlerinde de bulunur.  Bu besinleri sizin için derledik. Bunlar;  

Et/ Süt Ürünleri: 

  • Yağlı deniz balıkları (somon, sardalya, ton balığı gibi), 
  • Kabuklu deniz ürünleri,  
  • Yumurta, 
  • Balık yağı, 
  • Otla beslenen hayvanlardan elde edilen et ve süt ürünleri, 

Yemiş ve Tohumlar: 

  • Keten tohumu, 
  • Chia tohumu, 
  • Ceviz, 

Bitkisel Ürünler:  

  • Lahana, 
  • Ispanak, 
  • Semizotu, 
  • Avokado, 

Bitkisel Yağlar: 

  • Keten tohumu yağı, 
  • Soya fasulyesi yağı, 
  • Kanola yağı, 
  • Ceviz  yağı, 

gibi  besinler omega 3 açısından önemli besin kaynaklarındandır.  

 Her gün 1 kapsül Fortim Omega Vege günlük almanız gereken omega 3 ihtiyacınızı karşılar.

0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x