fbpx
+90 (216) 387 29 60 info@fortim.com.tr

Sonbaharda Hastalıklardan Korunmak için Öneriler 

Sonbahar ayları hastalanmalarının en sık görüldüğü aylardır. Sıcaklık değişimleri, ani terlemeler ve ani üşümeler hastalanmaya sebep olabilir. Aşağıdaki noktalar sonbaharda hastalıklardan korunmanız açısından size yardımcı olabilir; 

  1. Sonbahar aylarının başında grip ve zatürre aşısı yaptırmanızı öneririz.
  2. Ellerin sık sık yıkamanızı öneririz.
  3. Kaliteli uyku uyumanız gerekir. Bağışıklık sistemi için uyku düzeni oldukça önemlidir.
  4. Dışarı çıkarken üşütmemek ve terlememek için dengeli giyinmek gerekir.
  5. Grip ya da soğuk algınlığı geçiren kişilere karşı mesafeli durmak gerekir. 
  6. Sık dokunulan eşyaları sık sık temizlemek gerekir.
  7. Ev ve işyeri gibi uzun süre zaman geçirilen mekanları havalandırmak gerekir.  
  8. Sağlıklı beslenmeye önem verilmelidir.
  9. Kalabalık ortamlardan mümkün olduğu kadar uzak durmak gerekir.
  10. Gerekirse doktor kontrolünde vitamin takviyesi alınmalıdır.

Bağışıklık Sistemi Nasıl Güçlendirilir 

Bağışıklık sistemi bütün diğer vücut sistemleri ile eş zamanlı çalışır. Bu nedenle sadece beslenme düzenine değil, aynı zamanda vücudun bütün sağlığına ve vücut hijyenine dikkat etmek gerekir.  Aşağıdaki bazı kritler bağışıklık sisteminizi korumanıza ve bağışıklık sisteminin güçlenmesine yardımcı olabilir;

  • Sigara içmemek,
  • Düzenli egzersiz yapmak,
  • Sağlıklı kiloyu korumak,
  • Alkolden uzak durmak ya da aşırı alkol tüketmemek, 
  • Yeteri kadar uyumak,
  • Stressiz bir hayat tarzı oluşturmak,
  • Doğru el yıkama ve ağız hijyeni uygulamak bağışıklık sistemini hem güçlendirir hem de bağışıklık sistemini korur.

Ayrıca bağışıklık sistemini korumak için bazı tüketilmesi gereken besinler bulunmaktadır. Bunlar aşağıdaki gibi sıralanabilir;

  • Bitter çikolata
  • Zerdeçal
  • Brokoli
  • Tatlı Patatesler
  • Ispanak
  • Zencefil
  • Sarımsak
  • Yeşil çay
  • Kefir
  • Ay çekirdeği
  • Badem
  • Portakal Ve Asitli meyveler
  • Kırmızı dolmalık biber
sonbahar meyveleri

Sonbahar Meyveleri Nelerdir?  Sonbahar Sebzeleri Nelerdir? 

Sonbahar aylarında meyve sebze tüketmek hem hastalıklardan korunmak hem de bağışıklık sistemini güçlendirmek açısından oldukça önemlidir. Bu nedenle özellikle mevsim geçişlerinde mevsiminde yetişen ve çeşitli meyve ve sebzelerden oluşan beslenme düzeni benimsemek vücut sağlığınız için önemlidir. Sonbahar aylarında tüketilebilecek sebze meyveleri aylara göre derledik;

Eylül ayı sebzeleri: Mantar, pazı, mısır, patlıcan, kabak, kırmızı biber, dolmalık biber, barbunya

Eylül ayı meyveleri: Mürdüm eriği, kavun, incir, üzüm, fındık, karpuz

Ekim ayı sebzeleri: Mantar, ceviz, fındık, pırasa, ıspanak, turp, havuç, karnabahar

Ekim ayı meyveleri: Üzüm, elma, armut, greyfurt, muz, mandalina

Kasım ayı sebzeleri: Kabak, lahana, balkabağı, pırasa, kereviz, ıspanak, karnabahar, pırasa ve pazı.

Kasım ayı meyveleri: Ceviz, Kestane, Elma, Üzüm, Mandalina, Nar, Kivi, Armut, Greyfurt

Sonbaharda sebze ve meyve ne sıklıkla tüketilmelidir?, 

Mevsiminde yetişen sebze ve meyveler hem daha lezzetli, hem daha sağlıklıdır. Mevsiminde tüketilen sebze ve meyveler hem beden sağlığı hem de bağışıklık sistemi sağlığı için oldukça önemlidir. Bu nedenle günlük beslenme düzenine belirli porsiyonlarla meyve sebze eklenmelidir. Sebze ve meyve tüketim sıklığı kişinin ihtiyacı olan vitamin ve minerallere ya da mevsime göre değişiklik gösterebilir. Bu nedenle diyetisyene danışmanızı tavsiye ederiz. 

Mevsiminde yetişen sebze ve meyveler besin değerleri açısından oldukça zengindir ve besleyici özellikleri daha mevsiminde olmayan meyve ve sebzelerin tüketimine göre oldukça yüksektir. Örneğin; kışın tüketilen ıspanakla yazın tüketilen ıspanak arasında C vitamini açısından üç kat fark gözlemlenmiştir. 

unutmamak gerekir ki her mevsimde toprak, hava ve değişen iklim koşullarına göre vücudun farklı ihtiyaçları ortaya çıkıyor, bu nedenle doğanın mevsimine göre meyve sebze tüketmek günlük olarak ne kadar tüketilmesi gerektiğinden daha önemlidir.

Takviye gıdaları nasıl kullanmalıyız? 

Takviye gıdalar yaşa, cinsiyete ve günlük egzersiz / hareket durumuna bağlı olarak kullanımı farklılık gösterebilir. Takviye gıdalar

  • Kesinlikle tabi bir bardak su ile alınmalıdır. 
  • Bir günde 5’ten fazla takviye kurmamak gerekir. Eğer 5 çeşitten fazla takviye gıda almak gerekiyorsa da birbiriyle etkileşime girmeyecek takviye gıdaları seçmek gerekir. 
  • Takviye gıdaların sabah alınması önerilir, akşam alınan çarpıntıya ya da uykusuzluğa neden olabilir.  
  • Her takviye gıdayı tek tablet ya da kapsül almak yerine multivitamin olarak tercih edilebilir. 
  • Diğer hastalıkları tedavi etmek amacıyla bir ilaç kullanımı söz konusuysa, doktora muayene olmadan multivitamin kullanılmaması gerekir çünkü kullanılan ilacın etkisini düşürebilir ya da yan etkileri görülebilir.  
  • Doktorun tavsiye ettiği kullanım dozu kadar takviye gıda almaya dikkat etmek gerekir.

şeklinde takviye gıda kullanılabilir.  

0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x